If I only could relax in this confusion.


Datum: 2009-04-29 Tid: 21:34:32


(ystad sommar 07)

Äntligen är veckans sista skoldag slut, och nu väntar lång-helg. Rätt okej om jag får säga det själv..
Just nu sitter jag och lyssnar på lite musik och letar ork till att plocka bort högarna med kläder på min säng så att jag kan gå och lägga mig. Jag mår inte ett dugg bra, och när Linda och Madde var här tidigare så var dom nästan säkra på att det var migrän. Jag som aldrig haft det förut vet inte riktigt hur det känns, men jag är säker på att det kommer bli bättre om jag går och lägger mig.

Valborg imorgon då. Vad händer då gott folk?
Själv vet jag inte riktigt vad som händer. Vi hade egentligen tänkt att åka till uppsala, men det lockar inte speciellt mycket längre så jag, Linda, Elin och Madeleine bestämde oss för att skippa det.
Förmodligen ses vi under dagen och hittar några trevliga kisar att hänga med. På kvällen skulle vi hitta på något och så spenderar vi natten i Josefins stuga, så det blir nog helt okej ändå.
.. Ska jag vara ärlig så är jag inte speciellt taggad. Jag menar, det ska ju bli kul och så, men själv så tycker jag faktiskt att valborg är rätt överskattat. Det var ju skoj när man var liten, men då var det lixom en helt annan sak. Då var man nere vid enavallens majbrasa, åt popcorn, tittade på fyrverkerier och att man till slut fick fiska i den efterlängtade fiskdammen gjorde att man var lycklig resten av kvällen. Det fanns lixom någon spänning i allt det där då, och lättroad som jag var så nöjde jag mig med det.
Nu däremot.. ser jag faktiskt inte någon mening med valborg, men att jag imorgon ska spendera dagen med massa härligt folk gör nog dagen väldigt mycket bättre... så det blir nog bra ändå!

Idag iallafall, har jag mest gått och väntat på att dagen ska ta slut. Inte nog med att det var en himla lång dag så hade vi muntligt engelska nationella och gissa om jag var nervös? (gissade ni ja så var det rätt..)
Det gick faktiskt helt okej ändå. Till en början var jag väl mest nervös, men i slutet lyckades jag få ut lite ord som jag hoppas räckte för ett skapligt betyg, men det väntar att se.
Under lunchen sprang jag, julia, johanna, ken, elin och linette runt med min mobilkamera i högsta hugg och spelade in en video som förmodligen kommer komma upp på bloggen då jag har tid. Himla roligt var det, och jag menar.. vad gör man inte för att få tiden i skolan att gå lite snabbare?
Hur som helst.. dagens roligaste var iallafall då jag och Julia satt oss i bibloteket under sista lektionen, och våran kära biblotekarie, under ett samtal om en lärare som var gravid och vem som var pappan, säger:
-jag har lång, men inte så lång.
.. Okej, nu förstår jag faktiskt att det inte låter roligt alls... men tro mig, i stundens hetta, eller ja.. då det hände, så var det så sjukt roligt. Helt galet roligt till och med. Det gjorde min dag, helt klart!

Men nu iallafall, så ska jag ta och krypa ner i sängen med en kopp te och se någon mysig film eller så. Alvedonen vägrar hjälpa så för att huvudvärken inte ska ta död på mig så somnar jag väl inte allt för sent ikväll.
Därför blir nog det här det sista ni hör från mig såhär på onsdagskvällen, men trevlig valborg gott folk!
xoxo.
J.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback