Valborg 09


Datum: 2009-05-01 Tid: 19:03:22


Min valborg var helt okej. Bortser man från en del saker så var den faktiskt rätt bra, men jag som aldrig riktigt varit så förtjust i valborg nöjer mig med det. Började dagen med att jag och Elin gick ner till coop för att inhandla inför den kommande picknicken. Vi köpte en massa godis och chips innan vi bunkrade upp med filt och allt vad det var nere i klosterparken. Efter någon timme kom Madeleine och Linda och gjorde oss sällskap i solen. Med chokladdoppade jordgubbar, världens största godispåse, lantchips och skön musik njöt vi av det härliga vädret och sällskapet och när Frida kom med bussen från uppsala drog vi oss vidare till nästa ställe. Egentligen skulle vi ta oss upp mot gröngarn, men då vi mötte Totte på vägen följde vi med han till Munkan. Elin gick hem och vi andra han knappt mer än hinna dit innan det inträffade något som gjorde att det var dags att dra vidare. Madeleine och Frida försvann så vi var runt 10 personer kvar som tog oss upp till Västerleden och hem till Sofie där vi spenderade närmsta timmar. Josefin, Hampus och Jesper kom dit ett tag, och vid halv elva mötte vi upp Frida och Madeleine igen och började promenera ner mot Tallörtsgatan. Vi gick in till Sandra en stund, och vid 12-halv 1 skulle vi bli hämtade av "Jake the snake" vid Enavallens ingång. På vägen dit mötte vi upp en himla massa folk igen och jag träffade på Johanna som var himla glad och sprallig. Fick världens största kram och jag trodde faktiskt att jag vara nära på att bryta revbenen där ett tag. Hehe... ;) 
Skjussen blev sen så vi satt hungriga och trötta vid Enavallen och lyssnade på fridas sjungande till låten "Jag är femton år". Försökte få vår chaufför att köra förbi donken, men vi fick nöja oss med att äta flingor och bröd som Josefin så snällt gick och hämtade då vi kommit fram till stugan, men det funkade ju faktiskt det också.
Hände inte så mycket mer sen. De var kallt hela kvällen och trots att jag gick runt med kofta, jacka, och två filtar på mig var jag i stort sett en isbit då kvällen började närma sig till slut. Lyckades få upp värmen med mjukisbyxor, tjocktröja, sovsäck, halssduk, vantar, mössa och en fleece-filt. Rätt påpälsad med andra ord.
I det stora hela så var kvällen faktiskt riktigt rolig, men som sagt, några saker gjorde den mindre bra, men det är inte värt att lägga ner tid på heller.  Tack till er som var med och gjorde dagen och kvällen himla mysig. Puss på er!
Så gott folk.. Hur var eran valborg?
J.
Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-05-02 @ 13:00:04
URL: http://twinstwo.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha, janina jag är alltid glad (a) :D

2009-05-02 @ 13:00:36
URL: http://twinsone.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback