everything changes


Datum: 2009-08-04 Tid: 23:20:14

     

Något som jag märkte då jag kollade på alla bilderna igår var hur mycket allting har förändrats de senaste 3-4 åren bara. Jag har blivit en helt annan person än vad jag var då jag var 12-13. Det är rätt sjukt faktiskt hur mycket man hunnit gå igenom och när jag tänker tillbaka på de senaste åren så är det faktiskt (trots alla motgångar) bara bra saker som dyker upp i mitt huvud. Det är för att jag under de senaste året lärt mig att ta med mig det bra ur det dåliga, och de saker som vart dåligt i mitt liv har nu gjort att jag växt väldigt mycket som person, och jag har blivit mycket starkare och lärt mig att ingenting är omöjligt, och att hur hårt man än faller så går det alltid att resa sig upp igen.

Det som också förändrats mycket under senaste åren, iallafall för mig, är vilka personer jag umgås med. Jag märkte att det är många personer på bilderna som jag faktiskt knappt umgås med längre, och det är i vissa fall synd att det blivit så, i andra fall bra av flera anledningar. Många av de personerna som jag varit oskiljaktig med skulle jag nu aldrig kunna tänka mig att umgås med på samma sätt som då. Det är nog mycket för att jag förändrats så otroligt mycket, och för att de också gjort det.

Det är allt från gamla kärlekar till bästa vänner som försvunnit ur mitt liv, men då några förlorats har andra vunnits och när allt kommer omkring så skulle jag inte kunna vara mer nöjd med livet än vad jag är nu.
Det är klart.. Inget är ju perfekt, och så kommer det ju alltid vara, men att ha mina vänner och min familj omkring mig gör att det inte är långt ifrån.

Om exakt 20 dagar så har jag precis avklarat första dagen i en ny skola, med helt nya människor, och det med blandade känslor. Det kommer nog kännas väldigt sorligt och nervöst för att jag inte längre kommer ha Västerledsskolans trygghet i lärare och elever, men också skönt och spännande eftersom jag faktiskt måste klara mig själv nu.
Jag ser verkligen fram emot de närmsta åren då jag känner att det kommer som en ny start i mitt liv, samtidigt som jag alltid kommer ha kvar mitt gamla här hemma i Enköping.

Och jag säger som i låten "everything changes" med Markus Fagervall...
I believe in tomorrow - Letting go of yesterday.
Kommentarer
Postat av: Elin

mästare på ta egopics redan från barndommen :D hihihi puuusss

2009-08-05 @ 22:10:20
URL: http://elinbyelin.blogg.se/
Postat av: marre

söt blogg! kolla gärna in min blogg och kommentera tillbaka ifall du tycker att jag borde ändra på någonting eller om du tycker den är bra som den är! :) kram

2009-08-06 @ 09:42:01
URL: http://marrema.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback