akta dig för eld och djupa vatten


Datum: 2008-06-29 Tid: 17:11:59

halloj.
har inte skrivit på ett tag, men har ju inte vart hemma satt det är väl inte så konstigt iförsej.
det har hänt en hel del, så jag får väl göra som vanligt när jag inte skrivit på några dagar = ta en snabbgenomgång av dagarna som gått.

fredag: första dagen på aroscupen. vaknade vid halv 7 och 20 över 8 var jag på enavallen för samling. sen bar det av till västerås. halvvägs kom jag på att jag glömt målvaktshandskarna så det var bara för mig, elin och min bror att vända för att hämta dom.
första matchen spelade vi klockan 11 mot irsta. vinst med 2-1 där. sen tog vi lagfoto+spelarfoto, innan lunchen.
efter det var det vila osv innan nästa match som började kl 16. matchen slutade 3-0 till ÅBK som då var ett av sthlms bästa 92 lag. satt med tanke på det och resultatet mot de andra lagen så gjorde vi riktigt bra ifrån oss.:)
på kvällen sov jag och josefin hemma hos min bror. vi gick en snabbis på gina tricot och sen blev det till att gå ut och äta.
innan vi skulle sova såg vi på film. minns inte vad den hette men den handlade om vampyrer iaf. riktigt läskig.. och sorglig. kom några tårar i slutet :(

lördag: vaknade vid halv 7 igen, klockan 8 var vi nere på parkeringen vid planerna. första matchen började 9, så det var bara att börja värma upp så fort vi kom fram typ. vi mötte vallentuna som vi vann mot med 3-0, och jag fick bollen två gånger, och ingen av det var ett skott (för er som inte vet är jag målvakt). haha. vi lekte dom ganska hårt tjejer, eller vad säger ni? ;} vi spelade riktigt fin fotboll den matchen. härligt!
andra matchen var kl 14, den förlorade vi med 2-0. stensätra (laget vi mötte) var spelmässigt lika starka som vi, de hade några 92or med också iförsej. men vi orkade inte hela vägen satt matchen slutade rättvist, även fast vi kanske borde kunnat bättre. men som 3a i gruppen tog vi oss till B-semi som spelas på måndag. och det är bra ändå tjejer, det är ju inte nu vi ska sattsa utan det är på norrköpingcupen vi ska va som bäst.
efter match och så åkte jag hem och fixade mig osv. stannade ett tag nere på enavellen och såg matchen innan.
vid 7-halv8 kom fridabus och vi drog oss ner mot munkan sen stan för att fixa lite saker. hittade en park där vi satt och pratade osv. (A) klockan kvart över 9 typ bar det av till hamnfestivalen där vi träffade madde, linda och linette, som lyckades försvinna flera ggr resten av kvällen :o skumt.
höjdpunkten på kvällen var lätt ken ring, vilket iförsej redan var uträknat. jag och frida stod längst fram, och de andra tjejerna snäppet bakom.
efter det tog vi en sväng upp på torget och mötte jossy. :) tog inte lång tid förrän vi var tillbaka på hf där vi stannade till 2-tiden.
träffade en hel del trevligt folk igår. vänner, gammla vänner, och folk jag aldrig träffat förut. det var till stor del ni som gjorde kvällen så klockren så tack för det.

idag: vaknade runt 10, men somnade om på soffan och sov till halv3. mer har jag inte hunnit med och gjort. och så lär det förbli. är trött och sliten från helgen, så det blir bara chill ikväll. ska se em-finalen senare. hoppas på att spanien vinner.
nu ska jag ta och plocka upp lite på mitt rum, vilket jag inte gjorde de tidigare gångerna som jag skrivit det här. men nu har jag inte så mycket val tror jag.


med tanke på lördagen får en bild på F-F pryda detta inlägg.

så hare bra, för de ska ja!
puss :*
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback