lev idag som om du skulle dö imorgon


Datum: 2008-07-17 Tid: 13:49:23



Godmorgon, godmorgon.
Just nu sitter jag och väntar på att Frida ska ringa så att jag kan berätta kvällens planer för kvinnan. Jag ska snart få i mig lite frukost och sen är det städning på hög nivå som gäller, nu ska rummet mitt bli rent för en gångs skull!
Pratade just med Mamma i telefon, och det regnar tydligen i både Lillkyrka och Västerås, hoppas bara att vi slipper det här inne i stan. Är så trött på regnet nu, det sista jag vill är att komma till skolan likblek i höst, så några riktiga sommardagar nu i slutet skulle inte vara helt fel.
Usch, jag får rysningar när jag nämner skolan, det är bara ca 4 veckor kvar och vi har knappt fått någon sommar alls. Sjukt! Men nu ska jag se till att ta vara på de här sista veckorna och göra mitt bästa av de. Kan ju ta och berätta planerna som de ser ut just nu iaf.

resten av v.29: chill med folket här hemma bara, sista veckan tills mor min får semester.
v.30: Mamma och hennes man får semester så det blir nog en och annan dag med dom. Nu är det dock slut med att sova hela dagarna, känns som att någon kommer väcka mig med frukost varje dag. Men aja, det blir nog mycket chill med folket också, kanske någon fest.
v.31: Måndag är det packning som gäller för på tisdag drar jag iväg på cup i Norrköping med laget, kommer hem på söndag.
v.32: På måndag är det packa upp, tvätta och packa ner igen som gäller. På tisdagen åker jag upp till släkten i norr och som det ser ut nu så följer kanske elin med. Där stannar vi i ca en vecka.
v.33: Hur mycket jag än lider av att säga det så måste jag erkänna för mig själv att det är sista veckan, och den spenderas med folket, lär bli en hel del sena kvällar för att ta vara på tiden på bästa sätt. Vi har smått planerat att åka iväg till grönan jag och tjejerna, men det får vi se hur det blir, verkligen inte bestämt nåt där än.
v.34: Måndag: SOVA!!!! Tisdag börjar skolan och då ska jag även säga hej då till frida och josefin som åker iväg till turkiet en vecka, och jag är inte det minsta avundsjuk, uhm, *host* (?)

Det var väl allt utan så mycket detaljer, nu ska jag rota igenom kylskåpet efter någonting som får duga som frukost. Det lutar just nu ått samma som igår. Hårdmacka med philadelpha och gurka - mums! Jag är inte så bra på det här med frukost, brukar oftast skippa den delen, men ibland kan jag överraska mig själv och lyckas fixa värsta hotellfrukosten (?), eller ja, nästan iaf.. höhö.

J.

(idag kommer linda och madeleine hem, sen är det bara josefin kvar, tjoho!)
Kommentarer
Postat av: elin

vi åker ju på cup på torsdan väl ? :o

2008-07-17 @ 15:44:58
URL: http://elinbyelin.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback