Break my fall.


Datum: 2008-09-17 Tid: 17:01:31



Okej, nu är jag verkligen inte lika glad som imorse. Står fast vid att jag är nöjd med mitt liv just nu. Men usch, inte på bra humör alls för tillfället. Varför vet jag däremot inte, jag är ju inte sur eller ledsen eller något. Men känner ingenting istället, och det är nästan värre.
Jag sitter och tänker på en del just nu, speciellt på svåra beslut som jag måste ta. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra saker och ting, jag vet helt enkelt inte vad som är rätt eller fel. Men jag antar att det kommer med tiden, finns nog inte så mycket annat att göra än att ligga lite lågt och vänta på rätt tillfälle att fatta något beslut.
Vad det är jag ska besluta vill jag dock inte skriva om här på bloggen, känns som att det är alldeles för personliga saker, så jag låter er använda er fantasi istället.

Jag har ju berättat förut att den musik jag lyssnar på ofta speglar mitt humör på olika sätt. Det märks nog nu när jag sitter och lyssnar på låtar som Westlife - Written in the stars & Delta Goodrem - Woman. Riktigt fina, lugna, låtar, med underbar text. Och det är väl ungefär så jag är just nu. Inte underbar alltså.. utan lugn. Det beror nog mycket på hur jag känner mig faktiskt. Hade inte tänkt att gå in så mycket närmre på det, utan poängen var iaf att ni skulle få något exempel på stunder då musiken verkligen speglar mina känslor.
Musik som jag lyssnar kan också på flera sätt påverka mig. Lyssnar jag på en lugn låt, med sorgsen text, börjar jag oftast tänka kring texten och faktiskt känna mig lite nere, även fast jag egentligen inte är det. Och samma med glada låtar, speciellt de låtar som är lätta att sjunga med till. Även fast jag nästan är på väg att gråta så kan de faktiskt vända snabbt när jag sätter på en sån låt. Jag kan sällan låta bli att sjunga med, och blir därför oftast glad. Det är faktiskt lite sjukt sånt där, att musik kan påverka så pass starkt på en person. Jag menar, det är ju ändå bara några ihopslängda meningar som framförs till en melodi, men trots det så är nog musik något av de som kan beröra mig mest, på flera olika sätt. 

Nu måste jag ta och byta om, ska röra mig mot K-ängsfältet snart  för att träna. Får förhoppningsvis upp en ny bloggdesign ikväll, om det går som planerat. Annars blir det bara plugg ikväll, får se om jag hinner med något inlägg, ska försöka så gott jag kan. Puss så länge iaf.

J.
Kommentarer
Postat av: Elin

im here u know!

2008-09-17 @ 19:45:04
URL: http://elinbyelin.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag saknar dig, jag saknar oss.

Och jag vill inte att det ska vara som det är just nu mellan oss, jag fattar inte vad som hänt.

Jag vill att det ska vara som förut, som i Ystad.

Vi var som syskon du och jag, skrattade åt allt. Men tjaffsade ändå ganska ofta, tillomed det saknar jag. Jag hoppas du vet att hur det än blir mellan oss, och om inte saker blir som det var så ska du veta att Ystad och alla andra sommarminnen med dig glömmer jag aldrig. Du fick mig må bra janina, du får mig må bra. Glöm aldrig det (L)

2008-09-17 @ 21:38:19
URL: http://lindaeeriksson.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback