don't let your life pass you by


Datum: 2008-07-08 Tid: 02:12:30

 

(bilden från -07 nån gång)

Det är sjukt vad tiden drar iväg snabbt. Det känns som att jag nyss vaknat, och klockan är redan kvart i 2.
Dagen har som sagt rullat på fort. Vid 13 mötte jag upp Linda nere på stan och vi fortsatte in på Tottes hår för att jag skulle klippa mig. När jag skulle cykla ner till stan fick jag den smarta(?) idén att cykla med ett paraply. Det (kanske inte alltför oväntat) slutade inte speciellt bra, så det blev att jag gick där med cykeln i ena handen och ett paraply i den andra.
Det tog ca 2 timmar för både färgning och klippning som slutade i katastrof. Jag har just nu blå-grå-oranget hår som är aldelles för kort. Finns dock inte så mycket jag kan göra åt saken, mer än att hålla tummarna på att det är silver-schampoot som ger den lite blå nyansen (isåfall försvinner det efter några tvättar). En sak förstår jag inte med insidenten hos frisören.. Hur kunde mitt hår bli mörkare av en blondering? Konstigt. Men jaja, finns väl inte så mycket att göra. Håret växer nog ut ganska snabbt och i värsta fall får jag helt enkelt färga om håret när jag får pengar.

Efter klippningen tog jag och Linda en sväng till Torino för lunch (första gången på länge jag åt en ordentlig lunch). Vi satt där ett tag, pratade och fick i oss mat. Med rätta sällskapet blev det riktigt trevligt! Jag fick reda på att Madeleine och hennes grabb vart tillsammans i 8 månader nu, så tänkte passa på att säga grattis till dom. :)

På vägen hem i spöregnet stannade vi till vid videobutiken för att hyra en gammal skräckis - "Jag vet vad du gjorde förra sommaren". Gammal, ja. Men ändå riktigt bra, och var några år sen jag såg den satt. Vi inhandlade choklad också, så väl hemma hos mig blev det filmmys med marabou apelsinkrokant och bästa sällskapet.

Runt 19-tiden var det bio med systeryster som gällde och efter det fastnade jag framför tvn tittandes på "Sex and the city" med en tomat i högsta hugg. Jag var sjukt sugen på frukt och en tomat var det närmaste jag hittade här hemma, så det fick duga.

Nu ska jag ta och se om det är något på tv, i annat fall så blir det nog någon random film som jag sett ett par hundra gånger.

J.

"They say that you should follow
and chase down what you dream,
but if you get lost and lose yourself
what does it really mean?"

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback