dagens låt; 16/7


Datum: 2008-07-16 Tid: 18:34:03


Across the Universe - With a Little Help From My Friends



Joe Andersson - Hey Jude


Nu är jag tillbaka här på bloggen igen efter ett avbrott och det betyder såklart att dagens låt är tillbaka. Jag kunde dock inte bestämma mig för bara en låt idag, så det fick bli två stycken. Båda två är från filmen "Across the universe - all you need is love" ett tips för er som gillar musikaler. Den var grymt bra. Men nu var det inte filmen som jag skulle skriva om utan låtarna. Titeln på den första säger väl till stor del allt om varför den blir dagens låt. I låten sjunger dom "I get by with a little help from my friends" och det är exakt vad jag gör. När det är som svårast så vet man att de alltid finns där och stöttar en, och det är nog en av det skönaste känslorna som finns att veta om det.
Den andra låten hittade jag när jag klickade runt lite bland musiken från filmen, både jag och elin fastnade för den och tyckte det var en riktigt skön låt. Texten har jag inte lyssnat så mycke på (förvånar mig själv faktiskt, eftersom det brukar vara det första jag hör) men låten i helhet är riktigt bra.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback