31/7 - 3/8


Datum: 2008-08-03 Tid: 19:43:36



Nu är jag tillbaka igen efter en (oväntat) grymt rolig helg!

Torsdag: Samlades vid minigolfen på enavallen 20 över 9 på morgonen, några minuter senare satt vi i bilen igen på väg till Norrköping. Framme några timmar senare, och första matchen spelades runt 16 (?) mot Klagshamn. Var en jämn match, Klagshamn var ett bra lag, men vi borde egentligen vart bättre, vilket vi dock inte var, så därför förlorade vi med 2-0. På kvällen var det invigning, sen spelade vi fotboll med lite random killar från Norrköping. Trevligt.

Fredag: Första matchen mot Vasa spelades runt 10 på morgonen, eftersom Julia stog i mål den här matchen hoppade jag in som forward ett tag i slutet av andra halvlek. Efter lite missförstånd inom laget gjorde vi ett mål, dock åt fel håll, men tur var ju att målet var riktigt snyggt iaf! ;} Efter mer missförstånd fick Vasa in 2-0 målet, och matchen slutade än en gång med 2-0 förlust. Vasa var riktigt bra, och de var värda vinsten måsta jag ju säga.
Andra matchen spelade vi mot laget jag inte minns vad dom heter, mer kända som polkagrislaget. Vi hade äntligen kommit tillbaka till vårt egna spel och vann matchen med 8-0, och slutade som 3a i våran grupp. 
På kvällen var det disco, höhö. Hade först ingen lust alls att gå, men det visade sig bli mycket roligare än väntat. Med bra musik, skönt folk och dans hela kvällen blev kvällen faktiskt riktigt skön. Linn var på g kvällen i ära, grattis till vinsten Linn, haha! ;) Träffade lite skönt folk där också, mer än så behövs inte sägas. Dagen och kvällen slutade jag halvdöd i sängen, kollandes på "All the boys love Mandylane" med Elin på hennes iPod.

Lördag: Fick sovmorgon till 9-tiden, och spelade första matchen några timmar senare mot Syrianska. Blev faktiskt en ganska jämn match, och de var bättre än vad jag trodde, vi spelade dock inte vårat bästa, men vann iallafall med 1-0. Nästa match var mot polkagrislaget igen och den här gången vinst med 2-0 bara och jag ljuger inte när jag säger att det var domarens fel, som förövrigt gick och blinkade åt andra lagets tränare, fan vad damp jag fick. Tror aldrig jag frusit så mycket på en match. Regnet öste ner och ingen sol var det heller, till råga på det fick jag knappt röra bollen en enda gång, så där stog jag genomblöt och försökte peppa laget så gott jag kunde. Usch på regn!
Kvällen blev lugn, kollade någon match mellan några Norrköpingslag med Linn och Josefin en stund, annars så blev det mest chill. Innan läggdags var så gott som alla i vårat rum irriterade på varann, antagligen på grund av trötthet, men det ordnade upp sig till slut.

Söndag: Idag hade vi bara en match, B-final mot Gävle. Blev en tuff match, började första halvlek ganska segt med Johanna lyckades få in 1-0 målet ändå. Bollen kom in mot målområdet och Johanna kör en språngnick men missar och lyckas på något sätt under tiden hon faller få in foten på bollen och klacka in den i mål. Riktigt snyggt vare! Under andra halvlek fick vi igång vårat spel lite mer och lyckades få in ett 2-0 mål också. Fick en straff emot oss som de missade, mer än så var det inte. Vinst med 2-0 och vi slutade därför som segrare i B-slutspel och 5a i cupen. Bra jobbat tjejer.
Efter lunch städade vi, packade och sa hej då åt syrianska innan det bar hem igen.

Cupen har varit riktigt kul, till stor del tack vare laget, våra tränare, de grymt sköna syrianerna och lite annat folk. Så tack för det! Kanske kommer några bilder om jag orkar sno från folket som hade med sig kamera, isåfall lägger jag väl in några imorgon, eller när jag kommer hem.

J.
Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback